Festlige indslag til bryllup

festlige indslag til bryllup

Til brylluppet hører sig underholdning. Men hvilken slags underholdning skal man planlægge til den store dag? Skal man selv kaste sig ud i en leg/aktivitet, eller skal man lade andre om at stå for underholdningen? – Denne artikel har til formål at give dig en række ideer til underholdningen, så du kan give gæsterne og ikke mindst brudeparret en lidt sjovere og noget mere mindeværdig dag.

Den klassiske quiz med brudeparret

Dette indslag går i alt sin enkelthed ud på, at brudeparret, forinden arrangementets begyndelse, skriver sedler med spørgsmål om sig selv. Altså har bruden skrevet spørgsmål omhandlende bruden selv og omvendt. Disse spørgsmål placeres nu i en pose/skål.

På sedlerne står, foruden spørgsmålet, en række svarmuligheder (det er valgfrit, hvor mange svarmuligheder, der anvendes), hvoraf den ene svarmulighed er det rigtige svar på spørgsmålet. Med fordel kan bruden og brudgommen skrive sjove og skøre svarmuligheder samt spørgsmål på sedlerne – det giver som regel anledning til både latter og energifyldte øjeblikke.

Til selve festen, når underholdningen skal præsenteres, opdeles selskabet i to grupper. Enten kan grupperne aftales på forhånd, eller også sker det naturligt i forbindelse med bordplanen. Selskabet kan ligeledes opdeles i køn, alder mm. Grupperne kæmper nu om at få flest rigtige svar på de spørgsmål, der på forhånd er skrevet af brudeparret. En oplæser vælges/melder sig og læser et spørgsmål op ad gangen, som de to grupper skiftes til at svare først på. Der gives point, når et givent hold svarer rigtigt. Svarer holdet, som har førsteret, forkert, går samme spørgsmål videre til hold 2, der har mulighed for at svare rigtigt.

Man kan desuden tildele strafpoint for forkert svar.

Spørgsmålene kan med rate være både sjove, mærkelige og personlige. Det kan eksempelvis være:

  • Hvem var den første, bruden/brudgommen kyssede?
  • Hvornår blev bruden/brudgommen student?
  • Hvilket år mødte bruden og brudgommen hinanden?

Dette hyggelige og morsomme indslag er altid garant for gode grin og personligt engagement – og så inddrager den brudeparret!

Skriv en personlig sang

Sangen skal ikke undervurderes! En sang specifikt skrevet til brudeparret kan være lige det, aftenen huskes for. Her er der rig mulighed for at få sagt det, man vil om og til brudeparret tilsat en masse humor.

Det kan altså være en god måde at få afløb for sine følelser, hvis det laves om til en sang, der fremføres for brudeparret.

Book en tryllekunstner

At booke underholdningen udefra giver en vis ro, hvis man som gæst ønske at planlægge et indslag for selskabet. I denne forbindelse anbefaler vi en tryllekunstner som det underholdende indslag.

En tryllekunstner fungerer særligt godt til et bryllup – og er med til at højne stemningen og skaber både fokus og fascination. Trylleri har egenskaben, at den egner sig godt til arrangementer, hvor alle aldersgrupper er repræsenteret. Dette er tilfældet ved et bryllup.

Derudover har en tryllekunstner for vane at inddrage selskabet og særligt brudeparret, der aktivt tager del i løjerne under showet.

Ydermere er det muligt at få konstrueret showet efter festens og arrangørens behov. Tryllekunstneren kan eksempelvis gøre indslaget mere personligt og nærværende ved at inddrage personlige oplysninger om brudeparret og det øvrige selskab.

Her på Festguru kan du booke en dygtig tryllekunstner.

Tip en 13’er

… Er én af favoritterne, når underholdningen skal planlægges. Indslaget går ud på, at der på forhånd er nedskrevet en række spørgsmål og/eller opgaver (som i dette tilfælde kan omhandle brudeparret). Spørgsmål og opgaver har alle brudeparret som omdrejningspunkt.

Det er nu op til selskabet at vurdere, hvordan de tror udfaldet af et givent spørgsmål/opgave ender. Alle får udleveret et stykke papir, hvor de kan krydse af ud for det svar, de tror er det rigtige. Selskabet kan desuden fungere både individuelt og i grupper.

Eksempler på spørgsmål kan være:

  • Hvem har de største øre?
  • Hvem har den mindste næse?
  • Hvem har de længste fødder?

Eksempler på opgaver kan være:

  • Hvem kan hurtigst bunde en øl?
  • Hvem kan tage flest armhævninger?
  • Hvem kan først tage skoene af og løbe en omgang rundt i lokalet?

Legen er en af de absolut hotteste på markedet, da underholdningsværdien altid er tårnhøj – især under opgaverne, som brudeparret her og nu skal forsøge at løse og konkurrere i efter bedste evne.

Lej en jukebox

Sæt gang i festen ved at leje en jukebox. I modsætning til f.eks. at booke et band, er en jukebox noget mere overkommeligt prismæssigt – og man kan endda vælge præcis den sang, man vil høre!

Mulighederne for at leje en jukebox gennem en hjemmeside er mange, og oftest tilbyder udbyderen en liste med mange hundrede sange at vælge imellem. Der er altså et bredt udvalg af numre, som frit kan sættes på og skiftes mellem gennem hele festen.

Det giver selskabet en ekstraordinær mulighed for at sætte passende musik på, som afspejler stemningen. De første timer kan stille baggrundsmusik være ideelt, hvor højere popmusik som regel tager over senere på aftenen/natten.

Vil I gøre jeres kommende fest eller event til noget helt specielt? Festguru er Danmarks nye portal for festunderholdning og festmusik (og alt andet til fest). Vi har samlet de bedste bands, festmusikere, tryllekunstnere og komikere indenfor alle prisklasser, så I kan finde den perfekte til jeres event. Find den bedste festmusik her, forrygende festunderholdning her, eller måske en tryllekunstner her, der kan give jeres gæster en fantastisk oplevelse. 

Del: